Transporter opancerzony M113 został opracowany w latach 50. przez firmę FMC na zlecenie armii Stanów Zjednoczonych. Kadłub wykonany został z walcowanego aluminium o grubości od 29 do 45mm.
Pojazd w wersji A1 wyposażono w 6-cylindrowy silnik Detroit Diesel 6V53 z przekładnią Allison TX-100. Trakcję gąsienicową zapewniają 63 ogniwa po stronie lewej oraz 64 ogniwa po stronie prawej.
Pojazd okazał się bardzo udaną konstrukcją co zaowocowało opracowaniem wielu wariantów specjalistycznych: samobieżny moździerz, wóz pomocy technicznej, samobierzny miotacz ognia, wóz dowodzenia, itp.
W latach 1960 - 2007 wyprodukowano łącznie około 80 000 pojazdów. Tak długi okres produkcji wymagał wprowadzania kolejnych, udoskonalonych wersji pojazdu:
M113 - silnik benzynowy, M113 A1 - silnik diesla, M113 A2 - poprawa chłodzenia oraz zawieszenia, M113 A3 - zwiększenie opancerzenia i wzmocnienie silnika.
M113 jest użytkowany do dzisiaj przez wiele armii i instytucji na świecie.
Model opracowany w skali 1:35 w kamuflarzu libijskim. Do retuszu użyto farbek: HOBBY COLOR Navy Blue H54, HOBBY COLOR Flat Black H12, MR METAL COLOR Iron 212.